2014. március 20., csütörtök

Medvehagymás sajtos pogácsa

Annyi blogon, oldalon olvastam, hogy a medvehagyma milyen jó, milyen finom, hogy muszáj volt kipróbálnom, bár még életemben nem ettem. Vadászatra indultam a városba, hogy hol lehet kapni, szerencsére egy zöldségesnél volt nagyon szép és friss, így vettem egy csokorral. Utána jött a dilemma, hogy oké, de mit csináljak, amit az én válogatós nagylányom is esetleg megeszik. Jött az ihlet, a sajtos pogácsát nagyon szereti, dobjuk fel azt a medvehagymával. Bevált, mert mindenki megette, még Ő is. 

HOZZÁVALÓK
50 dkg liszt
20 dkg magarin
15 dkg reszelt sajt
14 dkg tejföl
1 dl tej
2 tojássárgája
2,5 dkg élesztő
1 nagy csokor medvehagyma
kb. 2 ek. cukor

ELKÉSZÍTÉS
Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttatjuk.
A hozzávalókat az apróra vágott medvehagymával összegyúrjuk. Fél óráig kelesztjük.
Aztán ujjnyira nyújtjuk, hajtogatjuk, s 15 percet pihentetjük. Még egy nyújtás, még 15 perc pihentetés következik.
A következő nyújtásnál már szaggatunk, így a kinyújtott tésztát bevagdossuk és szaggatjuk. én most csak felvágtam rombusz alakra, mert lusta voltam. :)
Sütőpapíros tepsire rakjuk a pogácsákat, 10 percet pihentetjük, közben előmelegítjük a sütőt 190 fokosra.
A pogik tetejét lekenjük felvert tojással. Kb. 10-12 perc alatt szépre sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése