2014. március 13., csütörtök

Gumicukrok :)

Már nagyon sokszor láttam a neten házi gumicukrot. Most, hogy a rétesekhez sok befőttet használtunk, és a levét sem akartam kiönteni, gondoltam kipróbálom én is. Készítettem megy, barack és ananászbefőtt léből, valamint frissen facsart narancsléből is. Az első adaghoz (meggy, barack) nem adtam hozzá cukrot, mert úgy gondoltam, hogy a befőttek leve elég édes, de a család szerint nem volt elég édes. :) Így a következőkhöz már tettem, de nyírfacukrot. Akkor nézzük mi is kell hozzá.

HOZZÁVALÓK:
gyümölcs vagy befőttlé
ízlés szerint cukor
decinként 10 g zselatinpor

ELKÉSZÍTÉS
Kis lábosba beleöntjük a kiválasztott gyümölcslét, hozzáadjuk a cukrot, zselatinport, és kevergetés mellett felmelegítjük. Ne forrjon fel! Szilikon formákba öntjük, hagyjuk kihűlni, majd pár órára hűtőbe tesszük. 2-3 óra után kivesszük a formából és 1-2 napig hagyjuk szikkadni, így éri el a gumicukor állagot. Nálunk nem mindegyik húzta addig. :D

Meggy, barack és narancs
Ananász


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése