2014. január 31., péntek

Csokis kalács, kakaós és fahéjas csiga

Az utóbbi két hétben nem nagyon volt időm a blogra feltenni a finomságokat, amiket készítettünk. Most pótolom. :)
Készült többek között csokis kalács, fahéjas és kakaós csiga. Én ezeket ugyanabból a tésztából szoktam készíteni. A lányoknak a fahéjas csiga jobban ízlett, így másodszorra már csak abból készítettem 20 db-ot, de semmi perc alatt elfogyott.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
200 ml habtejszín vagy Hulala 
100 ml tej
2,5 dkg élesztő
2 db tojás
3 dkg vaj
4 evőkanál barna cukor
csipet só
10 dkg reszelt csokoládé
fahéjas porcukor
kakaós porcukor
a kenéshez olvasztott vaj

Elkészítés:
A langyos cukros tejben felfuttatom az élesztőt. A 3 dkg vajat felolvasztom. A kelesztőtálba beleszitálom a lisztet, beleteszem a cukrot, sót, tojást, habtejszínt, olvasztott vajat és a felfutott élesztőt. Jó alaposan kidagasztom. majd hagyom a kelesztőtálban 1 órát pihenni. Miután megkelt, lisztezett felületen átgyúrom, kétfelé veszem. Innentől készül másképp a kétféle finomság.
1. Kalács
Nekem ebből a mennyiségből két szép nagy kalács jön ki. Tehát a kétfelé vágott tésztát elharmadolom, hosszú lapokra nyújtom. Megszórom a reszelt csoki harmadával és feltekerem. A három hosszú tekercset összefonom, majd sütőpapírral bélelt kalácssütőbe helyezem. 15-20 percet kelesztem, közben előmelegítem a sütőt. Megkenem a tetejét olvasztott vajjal, és 20-30 perc alatt készre sütöm. Tűpróbával szoktam ellenőrizni.
2. Kakaós és fahéjas csiga
A kétfelé választott tésztákat lisztezett felületen kinyújtom, bőven megszórom kakaós vagy fahéjas porcukorral. Feltekerem és 4-5 cm széles darabokra vágom. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom, megkenem olvasztott vajjal. 20 percig konyharuhával lefedve kelesztem, amíg a sütő bemelegszik. Előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöm. (tűpróba)

Csokis kalács, kakaós és fahéjas csiga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése