2014. január 12., vasárnap

Macaron - gázsütőben :)

FromJuci szülinapjára

Mivel a héten sütöttem brióst, és maradt ugye felhasználatlan tojásfehérje, úgy döntöttem nekiállok ennek a finomságnak. Féltem tőle, mert sok utána olvasás után sem voltam túl biztos abban, hogy meg tudom-e csinálni. Több oldalt (Nassoló NaplopóFalusi LibákPécsma) is alapul véve végül az alábbi receptből született meg ez a csemege.

Hozzávalók:
100 g tojásfehérje (5 napig pihent a hűtőben)
125 g mandula
125 g porcukor
30 g kristálycukor
100 g kristálycukor
35 ml víz és folyékony sárga ételfesték összesen (a szín nem volt túl jó választás)
200 g étcsokoládé
1 dl tejszín

Elkészítés:
A 125 g mandulát és a porcukrot kávédarálón ledaráltam már tegnap, és tálcán szétterítve száradt. Ehhez ma hozzákevertem 50 g tojásfehérjét. A másik 50 g tojásfehérjét és 30 g kristálycukrot kemény habbá vertem. Közben a 100 g kristálycukorból és az ételfestékes vízből szirupot főztem. A szirupot melegen hozzácsorgattam a tojáshabhoz, miközben a robotgép folyamatosan dolgozott, és addig kevertettem, amíg kihűlt a massza. Utána hablapáttal hozzákevertem a mandulás masszához, és addig kevertem, amíg lávaszerűen nem folyt. Habzsákba töltöttem, és 200 Ft-os érme nagyságú halmokat nyomtam sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól kb. 2 cm távolságra. (vettem egy A4-es lapot és a 200 Ft-ost körberajzolva készítettem sablont, ezt tettem a sütőpapír alá) Előmelegítettem a sütőt minimumra állítva, és a felső rácsra téve sütöttem a korongokat 15 percig. (némelyiken megjelent egy kis talp, de csak nagyon kevésen) A sütőpapíron hagytam kihűlni. Közben elkészítettem a krémet is. A csokoládét összetördeltem egy tálba, a tejszínt felforraltam és a csokira öntöttem, addig kevergettem, míg szépen fel nem olvadt a csokoládé, és sima krémet nem kaptam. A kihűlt macaronok egyik felére habzsákból csokikrémet nyomtam, majd ráraktam egy másik korongot. Aztán bedobozoltam és hűtőbe tettem, de muszáj volt megkóstolni, így pár darabbal kevesebb ment a hűtőbe. Holnapra biztos jobb lesz, de nekünk így is nagyon ízlik. 

Első macaronom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése