2013. december 30., hétfő

Sült karaj szeletek zöldséges bulgurral

Ma ismét az ebéd volt a fő gondom, mint általában. Mivel már elegem van a rizsből, krumpliból és tésztából. Elmentem a boltba, és ahogy nézelődtem, megpillantottam a bulgurt. Már jött is az ötlet a körethez, van otthon sárgarépa, hagyma, fokhagyma és borsó. Lesz zöldséges bulgur, bár még soha nem csináltam. Mi legyen mellé? Valami hús, mert páromnak hús nélkül nem igazán ebéd az ebéd . :) Kaptam szép karaj szeleteket így serpenyőben sütve ez lett az ebéd.

Hozzávalók:
személyenként 2-3 szelet karaj
20 dkg bulgur
2 szál sárgarépa
1 csomag újhagyma
5-6 gerezd fokhagyma
1 doboz zöldborsó konzerv
1-1,5 dl húsleves (én egy kockából készítettem)
ízlés szerint fűszerek a húsra

Elkészítés:
A karajt ízlés szerint befűszerezzük, kicsi olajjal meglocsoljuk és hagyjuk pihenni. A sárgarépát julienre vágjuk, az új hagymát felkarikázzunk, a fokhagymát vékonyra szeleteljük és a zöldborsót leszűrjük. A bulgurt forrásban lévő vízben 10-15 perc alatt puhára főzzük. Közben egy nagyobb serpenyőbe öntünk egy pici olajat és felforrósítjuk. Először a sárgarépát rakjuk bele, és kissé megdinszteljük, amikor már puhulni kezd hozzáadjuk a hagymákat és tovább pároljuk. Amikor a hagyma is üveges, hozzáöntjük a zöldborsót, és a húslevest. Addig főzzük, míg a leve el nem fő. A bulgurt leszűrjük, hideg vízzel átöblítjük és egy tálba tesszük. Hozzákeverjük a zöldségeket. Majd a befűszerezett húst a serpenyőben alacsony lángon megsütjük.


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése