2013. december 19., csütörtök

Vörös bársony muffin

Vörös bársony muffin mascarpone krémmel

Ma délelőtt gondolkodtam, mit is süthetnék a lányokkal. Már régóta birizgálta a fantáziám a vörös bársony tészta, így esett erre a muffinra a választásom. Délután el is készítettük a lányokkal, és nem csalódtunk benne, nagyon finom lett.

HOZZÁVALÓK
Tésztához:
125 g liszt
fél csomag sütőpor (6 g)
csipet só
1 ek. kakaópor
55 g vaj
100 g cukor
1 tojás
pár csepp vanília aroma
1 dl író vagy zsíros tej (3,5%-os)
1 ek. piros ételfesték
fél kk. ecet
fél kk. szódabikarbóna

Krém:
250 g mascarpone
100 g porcukor
fél citrom leve (én egy evőkanál citromlével készítettem)

ELKÉSZÍTÉS

Egy tálban összekeverjük a lisztet, a kakaót, a sütőport, szódabikarbónát és egy csipet sót.
Egy másik tálban robotgéppel simára keverjük a cukrot és a vajat, majd hozzáadjuk a tojást és a vanília aromát és az egészet simára keverjük.
A tejhez/íróhoz hozzákeverjük az ételfestéket és az ecetet.
Felváltva hozzáadjuk a vajas-tojásos keverékhez a lisztet és a tejes keveréket és csomómentesre keverjük.
Az így kapott piros masszát egyenlően elosztjuk a muffin tepsi papírral kibélelt mélyedéseiben vagy szilikon muffin formákban.
Előmelegített sütőbe toljuk és tűpróbáig sütjük.

Sütőbe helyezés előtt
Közben elkészítjük a krémet: a porcukorhoz adunk 2 evőkanál forró vizet és elkeverjük. Hozzáadjuk a mascarponét és a fél citrom levét (én egy evőkanál citromlét tettem bele, mert nem volt itthon friss citrom) és az egészet simára keverjük.
Amíg a muffinok kihűlnek, berakjuk egy kicsit a hűtőbe a krémet is, így könnyebb lesz kinyomni.

Sütés ütán
Mikor a muffinok már kihűltek, nyomózsákba töltjük a krémet és tetszőleges mintában a muffinok tetejére nyomjuk. Nálam a lányok csinálták, miután megmutattam, hogyan kell. :)

Díszítés

A végeredmény :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése