2013. december 28., szombat

Blogkóstoló 14

Blogkóstoló 14. forduló

Szalonnás-hagymás pite csirkemellel


Kezdő blogíróként, és teljesen "szűz" blogkóstolóként jelentkeztem a 14. fordulóra. Izgatottan vártam, hogy a jobbnál jobb blog közül, melyikből szemezgethetek majd. Tegnap éppen azon törtem a fejem, hogy mi legyen ma az ebéd, a karácsonyi habzsi-dőzsi után, ami egy kicsit más, mint amiket szoktam főzni. Miközben így gondolkodtam, felkerült a sorsolás eredménye. Rögtön mentem is a nekem sorsolt blogra nézelődni. Nagy örömömre pont egy olyan blogot kaptam, amin nem csak édességek találhatóak, így nagy reményekkel nézelődtem. Nem sokára találtam is egy receptet Konyhavirtuóz oldalán, ami nagyon megtetszett, és mivel majdnem minden volt is itthon, úgy gondoltam a mai ebéd ez lesz.
Kicsit változtattam rajta, mert nálunk a hús majdnem elengedhetetlen, és ráadásul tegnapról maradt is még fel nem használt befűszerezett csirkemell, amit ma már muszáj volt felhasználni, így ez is belekerült a receptbe.

Hozzávalók:
A tésztához:
20 dkg liszt (15 dkg finomlisztet és 5 dkg teljes kiőrlésű lisztet használtam)
10 dkg margarin
1 tojás


A töltelékhez:

maradék befűszerezett csirkemell
10 dkg bacon (az enyém kockázott volt)
20 dkg vöröshagyma
2 dl tejföl
2 db tojás
3 gerezd fokhagyma

petrezselyem

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és kb. fél órára hűtőbe tesszük. A befűszerezett csirkemellet apróra vágjuk és megsütjük nagyon kevés olajon. A bacont csíkokra vágjuk és zsírjára sütjük. Rátesszük az apróra vágott hagymákat és üvegesre pirítjuk. A tejfölt összehabarjuk a tojásokkal és a kihűlt szalonnás hagymára és csirkemellre öntjük. Borssal és sóval ízesítjük, de a sóval vigyázzunk, mivel a szalonna is sós. A tésztát egy piteformába simítjuk (én kapcsos tortaformát használtam, mert abból könnyebb kiszedni a megsült pitét), ráöntjük a tölteléket és megszórjuk apróra vágott petrezselyemmel (én szárítottat használtam). 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük.

Előkészület

Sütés elött

A kész pite
Igen tartalmas és nagyon finom ebédet kaptam.

4 megjegyzés:

  1. Hm...nyami! :) Jól sikerült! :))

    VálaszTörlés
  2. Te aztán gyors voltál!:) Örülök hogy találtál kedvedre való receptet, és annak is hogy ráadásul fel is turbóztad, így még finomabb lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kapóra jött a recept, mert igen tanácstalan voltam a mai ebédet illetőleg. :)

      Törlés