2014. április 20., vasárnap

Orgonaszörp és epres-mascarponés kuglóf

Pénteken kivittem a lányokat a mamihoz Mezőfalvára. Már indultam haza, amikor feltűnt a sok szép orgona a kertben. Kértem is gyorsan pár ág virágot a mamitól, hogy elkészítsem az orgonaszörpöt, amit Kisildinél láttam. Mivel a bodza szörpöt is szeretjük ebből sem egy adagot készítettem, hanem rögtön hármat. Többek között azért, mert miután leszedtem a virágokat a szárról és megmértem mennyi, kiderült, hogy 6 bögrényit sikerült hozni. Nagyon finom lett szerintem, de a lányok majd hétfőn kóstolják meg, mert akkor hozzuk haza őket a mamitól.

ORGONASZÖRP

HOZZÁVALÓK
1 bögre víz
1 bögre cukor
2 bögre orgonavirág
1/2 citrom leve
1/2 narancs leve

ELKÉSZÍTÉS
Az orgona virágokat leszedjük a száráról, és alaposan lemossuk. A vizet a cukorral felforraljuk, beletesszük a virágokat és 5-7 percig főzzük. belekeverjük a citrom és narancs levét, hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt leszűrjük és üvegekbe töltjük. Ízlés szerint hígítva fogyasztjuk, nekem kb. 1 rész szörp 5 rész víz arányban a legfinomabb.

Epres-mascarponés kuglóf

HOZZÁVALÓK
10 dkg puha vaj
15 dkg cukor
25 dkg mascarpone
1 citrom héja és leve
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
3 tojás
3 evőkanál kakaópor
egy kis tej
25 dkg eper
10 dkg csokoládé (felesben ét és tej)

ELKÉSZÍTÉS
Az epret megmossuk, pár darabot félreteszünk a díszítéshez, a többit feldaraboljuk. A vajat a cukorral, a mascarponéval, a tojások sárgájával kikeverjük. Hozzáadjuk az átszitált sütőporos lisztet, a citrom lereszelt héját és levét. Majd óvatosan belekeverjük a tojások felvert habját. A tészta felét kivajazott kuglófformába öntjük. Megszórjuk darabolt eperrel. A tészta másik feléhez hozzáadjuk az átszitált kakaóport és egy kis tejet, hogy olyan állagú legyen, mint a fehér tészta volt. Óvatosan hozzákeverjük a maradék darabolt epret és ezt is a formába töltjük. A kuglófot 180 fokos sütőben kb. 60 percig sütjük (tűpróba). Amikor kihűlt, kifordítjuk a formából, olvasztott csokoládéval és eperrel díszítjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése