2014. április 26., szombat

Blogkóstoló 16. forduló

Harmadik blogkóstolós szereplésem, és az első, ahol már az én blogom is szerepel. :-) Ezen a sorsoláson A tetovált lány konyhája blogot kaptam. Sokáig böngésztem, mert rengeteg finomság található nála. Sajnos a gyerekeim igen válogatósak, így amiket kinéztem, csak akkor tudom elkészíteni, ha nincsenek itthon. Nagyon örültem, hogy kenyér receptet is találtam az oldalán, mivel nagyon szeretjük a különlegesebbeket is. Ma reggel neki is álltam Ági Tökéletes gyors kenyerének. Tényleg nem macerás, és mennyei finom lett. Biztosan többször is el fogom készíteni.

HOZZÁVALÓK
40 dkg sima liszt
10 dkg rozsliszt (nálam teljeskiőrlésű volt)
2 csapott kk. só
1-1 púpos ek. napraforgómag (csak sózottat kaptam), tökmag, szezámmag és lenmag összekeverve
5 ek. olaj
4 dl víz
1 kk. cukor
2,5 dkg élesztő

ELKÉSZÍTÉS

A vizet langyosra melegítjük, elkeverjük benne a cukrot és az élesztőt. Egy tálba tesszük a liszteket, sót, olajat és a magkeverékből 3 ek-lal. Hozzáöntjük az élesztős vizet, fakanállal összekeverjük (nem lesz homogén). Vizes konyharuhával letakarva duplájára kelesztjük (én a szuper kelesztőtálamban készítettem).

Bőven lisztezett deszkára borítjuk, a tetejét is meghintjük liszttel. Kb. 30×40 cm-esre lapogatjuk a kezünkkel, majd először jobbról, aztán balról középre hajtjuk. Kicsit lelapogatjuk, majd a rövidebb oldalakat ismét középre hajtjuk. Megfordítjuk, kézzel kerekre igazítjuk.

Egy kerek vagy ovális, a tésztánál szélesebb, magas falú formát (egy kerek jénait használtam) kibélelünk sütőpapírral (eléggé meg fog nőni), a tésztát beletesszük. 5 percig pihentetjük, a tetejét tojásfehérjével megkenjük. Rászórjuk a maradék magkeveréket, késsel 2-3 helyen megvágjuk, majd 180 fokos sütőbe toljuk. Addig sütjük, míg a teteje megbarnul (kb. 40 perc, légkeverésesben kevesebb).

Óvatosan kivesszük a formából, rácson kihűtjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése