2014. február 23., vasárnap

Rendhagyó szülinap

Kisebbik lányom születésnapját végre sikerült megünnepelni. A hónap elején van a születésnapja, de disznóvágás és úszóverseny miatt csak most tudtuk lebonyolítani. Miért is rendhagyó? Először azért, mert én sütöttem a tortát, és nem Dina barátnőm, és csak egyet. Eddig minden évben két torta volt, egy otthonra, egy pedig a gyerekzsúrra, de idén itthonra csak süti készült. Igaz nem akármilyen, mert szalakális hatlapos. Másodszor azért, mert itthon nem tartottunk ünnepi ebédet, hanem délelőtt jött mami és Lujzikáék (apa tesójáék), sütiztünk, ajándékoztunk. A történet tegnap kezdődött. Délelőtt elhoztam az egyik osztálytársát, így három lánnyal álltam neki megsütni az első szülinapi tortát. Ráadásul gluténmenteset, mivel a gyerekzsúrra hivatalos volt a lisztérzékeny osztálytársa is, és szerettem volna, ha ugyanazt eheti, mint a többiek. Lindusom kérése diótorta volt. A receptet Mona készítette számomra, kérésemre kukoricalisztből, mert az volt itthon.
Ezúton is köszönöm neki. Kicsit átalakítottam, mert én csak a gluténmentességre figyeltem, és szív alakú tortagyűrűben sütöttem. Sajnos a tortát magában elfelejtettem lefényképezni...

Diótorta gluténmentes

Hozzávalók

Piskóta:

5 db tojás
4 ek. kukoricaliszt
4 ek. darált dió
5 ek. cukor
1 cs. sütőpor
5 ek. víz


Krém:

3 dl tej
2 dl tejszín 
10 dkg vaj 
5 ek. cukor
2 ek. kukoricakeményítő 
5 ek. darált dió
2 db tojás


Díszítés:

2 dl tejszín 


Elkészítés

A piskótához a tojásokat felverjük, a fehérjéből kemény habot verünk, majd folyamatosan adjuk hozzá a többi hozzávalót. Ezt 3 részre osztjuk, és lapokat sütünk belőle. 180 fokon kb. 10-15 perc alatt megsülnek.
A krémhez a tejet az cukorral felforraljuk, majd beletesszük a tejszínnel kikevert keményítőt, majd jön a vaj, majd a tojások. Krémessé főzzük, majd hozzáadjuk a diót. Kikeverjük. Egy lapot vissza teszünk abba a formába amibe sütöttük, majd ráteszünk a krémből, majd újabb lap, krém, majd az utolsó és krémmel lezárjuk. Betesszük a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap 2 dl tejszínt felverünk jó kemény habbá, evvel díszítjük a tortát.
Gyertyafújós :D
Vágós, pózolós :D
Szalakális hatlapos

Kétféle krémmel készítettem, csokissal és vaníliással.

Hozzávalók
A tésztához:
50 dkg liszt
8 dkg margarin
10 dkg porcukor
20 g szalalkáli
2 dl tej

A krémhez:
2*17,5 dkg cukor
2*5 d1 l tej
2,5 dkg cukrozatlan kakaópor
2*3 evőkanál liszt
2*2,5 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor

A mázhoz:
10 dkg étcsokoládé
5 dkg vaj
pár csepp olaj

Elkészítés
A lisztet a zsírral, a cukorral elmorzsoljuk. A tejben a szalalkálit felfuttatjuk és a liszthez adjuk. Összegyúrjuk, kidolgozzuk rétestészta keménységűre. A tésztát 6 felé vágjuk. Cipókba gyúrjuk, vékonyra nyújtjuk, majd lisztezett tepsi hátán külön-külön megsütjük 8-10 perc alatt 200 fokon (gázsütő). (Vigyázat, hamar megsülnek!) Elkészítjük a krémet: a tej 3/4 részét a cukorral és a vaníliával felforraljuk (a csokishoz nem teszünk vaníliás cukrot). A lisztet a kakaóval (a vaníliásnál kakaó nélkül) és a megmaradt tejjel simára keverjük és a forrásban lévő tejhez öntjük. Folytonos keverés mellett sűrű krémmé főzzük. A krémet a tűzről levesszük, a vajat elkeverjük benne és melegen a hat lapon egyenként eloszlatjuk, majd a lapokat egymásra rakjuk. A tetejét csokimázzal (gőz fölött felolvasztjuk az csokoládét, vajat és olajat) bevonjuk. Hideg helyen egy napig pihentetjük és csak másnap szeleteljük fel.

Otthoni gyertyafújós :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése