2015. február 18., szerda

Kuszkusz felfújt

Ma ismét leves mellé kellett valami édes másodikat kreálnom. Mivel már sütöttem kölesből és hajdinából is felfújtat, de a nagyobbik lányomnak nem nyerte el a tetszését, így gondoltam kipróbálom kuszkuszból is, hátha ez már neki is nyerő lesz. Elsőre természetesen pfújolta, de aztán csak rávette magát és megkóstolta. Lássunk csodát ez neki is ízlett, és közölte holnap is süthetek még ilyet, csak holnap csokikrémmel, ne vaníliával. Hát legyen!

Hozzávalók
2,5 dl kuszkusz
5 dl víz
2-3 dkg vaj
3 tojás
15 dkg cukor
reszelt citromhéj 

Elkészítés
A vizet felforraljuk, és ráöntjük a kuszkuszra, beletesszük a vajat is, megkeverjük és lefedjük. 20 percig állni hagyjuk. Addig a tojássárgáját habosra keverjük a cukorral és a citromhéjjal, a tojásfehérjét kemény habbá verjük. Ha a kuszkusz meghűlt, hozzákeverjük a cukros masszához, majd óvatosan a tojáshabot is beleforgatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. Én vaníliapudingból készült krémmel tálaltam, a pudingport 8 dl tejjel főztem fel, így elég folyós marad. Más öntettel is nagyon finom lehet, ez ízlés kérdése.

Kuszkoch, ahogy mi elneveztük :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése