2015. február 19., csütörtök

Farsangi blogkóstolás

Ismét blogkóstoló játék, már a huszonegyedik. Ennek a fordulónak a házigazdája Márti, a "Hogy megtudjuk nézni" blog írója. Ez a furcsa sorsolás, amit a fia vezetett le, nekem kedves barátnőm Dina blogját dobta. Hamar eldöntöttem, hogy mit fogok onnan sütni, hiszen jól ismerem őt is, és a blogját is. Mivel farsangra az iskolába mindkét lányomnak kell valamit vinni, és egy sütit és egy tortát vállaltam be. A süti amit kinéztem már régen, a mogyóróvajas tejcsokis csókok, mert még nem használtam sosem mogyoróvajat. Tartottam tőle, mivel sós. Nem kellett volna, mert nagyon fincsi süti készült belőle. Ugyan én bolti mogyoróvajjal dolgoztam, és a tejcsokit fehércsokira cseréltem, de különben tökéletesen követtem a receptet. Hibáztam is, mivel eléggé ellapítottam, amikor a csokidarabokat belenyomtam, és sütés közben még terültek. Nem lett túl szép kinézetre, de az íze kárpótolt érte.

Hozzávalók (2,5 dl csésze)
1 csésze mogyoróvaj
1/2 csésze barna nádcukor
3/4 csésze kristálycukor
2 tojás
1 vaníliás cukor
1 csésze liszt
1 tk szódabikarbóna
kb. 5 dkg fehércsokoládé kocka

Elkészítés
A csokin kívül mindent összegyúrunk, majd folpackba csomagolva pár órára hűtőbe tesszük. Előző nap érdemes kikeverni, sokat javít az állagán, ha alaposan tud pihenni. (én reggel gyúrtam be, és este sütöttük ki) Másnap sütőpapíros lemezre apró, 2-3 centiméteres golyókat formázunk egymástól kissé távolabb, mindegyik közepébe egy csokikockát nyomunk, és 200°C-os sütőben 4-5 perc alatt készre sütjük. Nem szabad kiszáradnia, vagy barnára sülnie! A talpa már enyhe aranyszín, a teteje még puha, mikor kivesszük. Saját hőjétől szilárdul meg, és lesz kívül roppanós, belül lágy sütink.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése